پشت کنکور و سربازی + میشه بیشتر از 1 سال هم پشت کنکور موند؟

پشت کنکور و سربازی + میشه بیشتر از 1 سال هم پشت کنکور موند؟
پشت کنکور و سربازی + میشه بیشتر از 1 سال هم پشت کنکور موند؟

شرایط پشت کنکور و سربازی در سال جدید چه تغییراتی داشته؟ سوال خیلی از داوطلب های پسر این هست که اگر بخوایم پشت کنکور بمونیم، سربازی ما چی می‌شه؟ آیا معاف می‌شیم؟ اصلا پسرها می‌تونن پشت کنکور بمونن؟ یا باید حتما در صورت دانشگاه نرفتن به خدمت سربازی برن؟

تا چند وقت می‌تونم پشت کنکور بمونم؟

زمانی که شما پایه دوازدهم خودتون رو بدون وقفه به اتمام می‌رسونید، تا 1 سال به شما زمان می‌دن که پشت کنکور بمونید. یعنی تا 29 شهریور سال بعد.  اگر در این 1 سال در کنکور شرکت و انتخاب رشته ‌کردید و در دانشگاه قبول شدید، باید نامه معافیت تحصیلی خودتون رو به نظام وظیفه تحویل بدید.

اما اگر نتیجه کنکور شما به حدی خوب نبود که بخواید باهاش انتخاب رشته کنید و تصمیم داشته باشید پشت کنکور بمونید چی؟ قبل از این تصمیم گیری پیشنهاد می‌کنیم حتما یه سر به محتوای پشت کنکور بمونم یا نه؟ بزنید.

در اونجا با بیشتر از 30 رتبه برتر که با پشت کنکور موندن به این رتبه دلخواهشون رسیدن مصاحبه کردیم. همچنین کلی نکته مهم و به درد بخور رو درباره موندن پشت کنکور بهتون آموزش دادیم.

پسرها میتونن بیشتر از 1 سال پشت کنکور بمونن؟

بله؛ با استفاده از معافیت تحصیلی می‌تونید بیشتر از 1 سال هم پشت کنکور بمونید. اما چطور؟

برای این که بتونید بیشتر از یک سال رو پشت کنکور بمونید، باید در دانشگاه آزاد یا پیام نور در یک رشته‌ی بدون کنکور ثبت نام کنید که فقط معافیت تحصیلی بگیرید.

برای این کار دانشگاه پیام نور گزینه‌ی بهتریه چون شهریه‌ی اون از دانشگاه آزاد کمتره. فقط نیازه که شما شهریه ثابت رو پرداخت کنید چون قرار نیست در اون رشته درس بخونید که بخواید انتخاب واحدی انجام بدید.

در همین حین هم می‌تونید برای کنکور درس بخونید و اگر در رشته‌ای که می‌خواستید در دانشگاه دیگه قبول شدید از پیام نور یا آزاد انصراف می‌دید.

آیا میتونم برای معافیت در دانشگاه روزانه هم ثبت نام کنم؟

خیر. به این دلیل که اگر بخواید فقط برای معافیت در دانشگاه روزانه ثبت نام کنید، وقتی که بخواید در این حین کنکورشرکت کنید، قبلش نیازه که از اون دانشگاه روزانه انصراف بدید. همچنین باید حتما در کلاس های این دانشگاه شرکت کنید چون حضور در اون اجباریه. در کل این کار فقط دردسر ایجاد می‌کنه و بهترین گزینه دانشگاه آزاد و پیام نور هستن.