قبولی در پزشکی تهران، با رتبه بالا!

میشه با رتبه بالای 600-700 پزشکی تهران قبول شد؟ چطور ممکنه؟

اگه توی قسمت تخمین رتبه سایت قلمچی، رتبه‌های قبولی پزشکی تهران رو بررسی کنید، می‌بینید که مثلاً حدود رتبه‌های قبولی، از ۱ تا ۲۰۰ رو در بر می‌گیره. اما در بین این‌ها، شاید به موردی بر بخورید که کسی با رتبه‌های خیلی بالاتر، مثلاً ۷۰۰ هم تونسته پزشکی تهران قبول بشه! اگه کنجکاوی که بدونی همچین چیزی چطور ممکنه، این مقاله از کیمیاگرخونه رو از دست نده.

چطور با رتبه بالا، پزشکی تهران قبول می‌شن؟

قلمچی حدود یک‌میلیون داوطلب داره و قاعدتاً اطلاعات مربوط به این تعداد، به‌صورت دستی در سامانه تخمین رتبه وارد نمی‌شه. برای این کار، رباتی طراحی شده که از سایت سازمان سنجش، کارنامه‌ها و اطلاعات مربوط به قبولی این داوطلب‌ها رو استخراج و در سامانه تخمین رتبه ذخیره می‌کنه. همون‌طور که می‌دونید، به طور کلی سهمیه‌های کنکور سراسری، دو نوعن.

نوع اول، سهمیه‌هایی هستن که روی کارنامه کنکور اعمال می‌شن و قلمچی در جریان این سهمیه‌ها هست. مثل سهمیه‌های ۵درصد، ۲۵درصد، بهیاری و… . اما دسته دوم، سهمیه‌هایی‌ان که پساکنکوری‌ان و قلمچی از اون‌ها اطلاعی نداره. چون قلمچی تمام اطلاعات خودش رو از سایت سازمان سنجش استخراج می‌کنه، اما این سهمیه‌ها روی کارنامه کنکور داوطلب‌ها اعمال نمی‌شه. مثل سهمیه‌های برگزیده‌های المپیاد، برگزیده‌های جشنواره‌های خوارزمی و… . بنابراین، اگه داوطلبی از این سهمیه‌های پساکنکوری استفاده کرده باشه، قلمچی خبردار نمی‌شه. پس اگه دیدید که کسی با رتبه‌ بالا و غیرمعقول تونسته پزشکی تهران قبول بشه، احتمالاً از سهمیه‌های این‌چنینی استفاده کرده.

بهترین نرم‌افزارهای انتخاب رشته

همون‌طور که قبلاً هم گفتیم، بهترین و دقیق‌ترین نرم‌افزارهای انتخاب ‌رشته موجود، نرم‌افزارهای قلمچی، گزینه‌دو و سازمان سنجش هستن. اما باید دقت کنید که حتی این نرم‌افزارها هم خطاهای این‌چنینی دارن که حتماً باید بهشون توجه کنید. پیش‌تر هم تأکید کردیم که قبولی کنکور، یک تابع ریاضی و یک فرایند معقول و منطقی داره. پس اگه دیدید قبولی داوطلبی ‌غیرمنطقی به نظر می‌رسه، مطمئن باشید که قطعاً یک دلیلی وجود داره، مثل استفاده از سهمیه!