رشته‌های نزدیک به مهندسی کامپیوتر

رشته های نزدیک به رشته مهندسی کامپیوتر

اگر از اون دسته داوطلب‌هایی هستید که به دنبال رشته‌های نزدیک به مهندسی کامپیوتر می‌گردند با ما همراه باشید. ممکنه خیلی از شما به دلیل وجود رقابت زیاد برای ورود به رشته‌ی مهندسی کامپیوتر از خوندن اون منصرف شده باشید. یا حتی رتبه شما در حدی نباشه که در شهر و دانشگاه مورد نظرتون بتونید مهندسی کامپیوتر بخونید.

قبل از اینکه  رشته‌ها رو معرفی کنیم پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ابتدا مهندسی کامپیوتر رو بشناسید و از علاقه خودتون مطمئن بشید.  برای این کار در سایت کیمیاگر خونه فیلم‌ها و محتوای مربوط به معرفی رشته مهندسی کامپیوتر رو ببینید. بعد از اون ویدیوی زیر رو با هم میبینیم و جواب کیمیاگر اعظم به این سوال رو باهم میشنویم:

لیست رشته های نزدیک به مهندسی کامپیوتر

برخی رشته‌های نزدیک به مهندسی کامپیوتر:

  1.  رشته‌ی مهندسی برق. درسته که بخش اعظمی از دروس بچه‌های مهندسی برق مربوط به فیزیک هست اما باید بدونید که برنامه نویسی از اصلی‌ترین دروسی هست که دانشجو های مهندسی برق اونهارو می‌خونن. به حدی که می‌تونن در آینده وارد بازار کار برنامه نویسی و زمینه‌های نزدیک به اون بشن. 
  2. علوم کامپیوتر. این رشته‌ی تحصیلی علوم پایه‌ست یعنی در دانشگاه در دانشکده‌  فنی مهندسی ارائه نمی‌شه. ریاضی در اون بسیار بسیار زیاده. اما به این دلیل که با  طراحی و نوشتن الگوریتم  و همچنین مبانی و علوم کامپیوتر به صورت کامل آشنا میشن افزایش مهارت‌ها و تخصص خودشون (یادگیری کدزنی) می‌تونن موقعیت‌های شغلی خیلی خوبی رو به دست بیارن.  در نتیجه درآمد زیادی داشته باشن.

پس در آخر باید بگیم که بعد از مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و مهندسی برق انتخاب های نزدیک و مناسبی هستن. شما با توجه به علایق و اهداف خودتون می‌تونید بین اونها گزینه مناسب خودتون رو انتخاب کنید و ادامه تحصیل بدید.