کلمه بین‌الملل در انتخاب رشته کنکور سراسری

تعریف کلمه بین الملل در انتخاب رشته کنکور
phonto

همون‌طور که قبلاً گفتیم، در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، بعضی کلمه‌ها هستن که ممکنه ازشون برداشت اشتباهی داشته باشید و به دردسر بیفتید. یکی از این کلمه‌ها، «پردیس» بود که در محتوای جداگانه‌ای درباره‌ تفاوت پردیس خودگردان و پردیس دانشگاهی توضیح دادیم. اما توی این مطلب، سراغ یکی دیگه از این واژه‌های پرحاشیه رفتیم تا بهتون اخطار بدیم که درباره‌ش اشتباه نکنید! پس اگه می‌خوای بدونی کلمه بین‌الملل در انتخاب رشته یعنی چی، این مطلب رو از دست نده.

معانی مختلف کلمه بین‌الملل در انتخاب رشته

همون‌طور که می‌دونید، برای تحصیل در پردیس‌های بین‌الملل یا پردیس خودگردان، باید شهریه پرداخت کنید که این مقدارش، نسبت به شهریه دانشگاه آزاد، خیلی بیش‌تره. اما هر بین‌المللی به‌معنای شهریه‌پرداز نیست!

بعضی وقت‌ها، کلمه بین‌الملل جزئی از اسم دانشگاهه و هیچ ربطی به شهریه‌پردازبودن رشته نداره! یکی از دانش‌آموزهای کیمیاگرخونه در انتخاب رشته کنکور سراسری پارسال، نمی‌خواست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین رو بزنه. چون به خاطر کلمه «بین‌المللی» تصور می‌کرد که رشته‌های این دانشگاه شهریه‌‌‌پردازه! در صورتی که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، دانشگاه دولتی بدون‌شهریه‌ست و واژه «بین‌المللی»، جزئی از اسم این دانشگاهه و به معنای دوره آموزشی شهریه‌پرداز نیست.

در زمان انتخاب رشته، باید حتماً حواستون به نکات این‌چنینی باشه تا فرصت‌های موجود رو از دست ندید. سعی کنید از مشاوری کمک بگیرید که آگاه و باتجربه باشه و نسبت به رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشه تا بتونه به‌خوبی راهنمایی‌تون کنه.