نرم‌افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

بررسی نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

همون‌طور که می‌دونید، نرم‌افزار انتخاب رشته سازمان سنجش معتبرترین و بهترین نرم‌افزار موجود برای انتخاب رشته‌ست. اما نباید اون رو به‌عنوان تنها مبنا برای انتخاب رشته در نظر بگیرید.

سازمان سنجش برگزارکننده کنکوره و قاعدتاً به دقیق‌ترین و کامل‌ترین داده‌های ثبت‌نامی و قبولی کنکور دسترس داره. قطعاً داده‌های این سازمان نسبت به داده‌های آموزشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کامل‌تر، واقعی‌تر درست‌تره و خطای کم‌تری هم داره. بنابراین، قبل از انتخاب رشته، حتماً از نرم‌افزار‌‌‌ سازمان سنجش استفاده کنید تا با حدود قبولی‌های سال قبل آشنا بشید. اما نکته مهم اینه که نباید صرفاً به این نرم‌افزار اکتفا کنید و بر اساس اون پیش برید.

به دو دلیل مهم، نباید بر اساس داده‌های این نرم‌افزار انتخاب رشته کنید:

  • اطلاعاتی که نرم‌افزار انتخاب رشته سازمان سنجش به شما می‌ده، بر اساس داده‌ها و قبولی‌های کنکور سال قبله. بنابراین، تغییرات اعمال‌شده در ظرفیت رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف رو در نظر نمی‌گیره.
  • نکته مهمِ دیگه اینه که هر سال ممکنه تعدادی از رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف، حذف بشن و از طرف دیگه، این احتمال هم وجود داره که رشته‌های جدیدی ارائه بشن. مثلاً در سال ۱۴۰۱، برای اولین بار، پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ساوه ارائه شد.

بنابراین، پیشنهاد ما به شما اینه که حتماً از نرم‌افزار سازمان سنجش استفاده کنید تا دستتون بیاد که حدوداً در چه وضعیتی قرار دارید. اما به هیچ وجه، صرفاً به لیست رشته‌های این نرم‌افزار اکتفا‌ نکنید. بلکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ رو دقیق و کامل مطالعه کنید و حتماً از یه مشاور خبره و باتجربه هم کمک بگیرید.