سهمیه دوقلوها در کنکور سراسری چیه؟ و چه تاثیری داره؟

قوانین سهیمه دوقلوها شرایط اعمال سهمیه دوقلوها
قوانین سهیمه دو قلوها

سهمیه دوقلوها در کنکور سراسری و در زمان انتخاب رشته چقدره؟  آیا هر دو نفر از دوقلوها مشمول این سهمیه می‌شن؟  یا فقط یکی از اون‌ها می‌تونه ازش استفاده کنه؟

 در ادامه به صورت کامل درباره سهمیه دوقلوها در انتخاب رشته کنکور سراسری توضیحاتی رو بهتون می‌دیم. پس با ما همراه باشید.

 به احتمال خیلی زیاد شما هم درباره سهمیه‌های مختلف در کنکور سراسری و تاثیر اون‌ها  چیزهای زیادی رو شنیدید. پیشنهاد می‌کنی برای آشنایی با تمام اون‌ها حتماً یه سر به محتوای انواع سهمیه در کنکور بزنید.

در این محتوا سهمیه‌های اصلی و مهم رو به صورت کامل توضیح دادیم.  اما سهمیه‌ای که معمولاً خیلی کم بهش توجه می‌شه و شاید خیلی‌ها از وجودش مطلع نباشند سهمیه دوقلوها در کنکور هست.

سهمیه دوقلوها  در کنکور مختص افراد دوقلویی هست که هر دوی اون‌ها هم در کنکور شرکت کرده باشن. در این شرایط به احتمال خیلی زیاد  هردوی دوقلوها در یک رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه قبول نمی‌شن.

البته وجود داشتن و دارند افرادی مثل  احسان و عرفان گندمکار  که حدودا ۲۰ یا ۳۰ تا رتبه با هم تفاوت داشتن. اما معمولاً تفاوت رتبه بین دوقلوها با هم زیاده و به همین دلیل هم هست که سهمیه مختص این افراد ایجاد شده.

مثلاً فرض کنید شما و برادرتون دوقلو هستید. در کنکور شما  دنداپزشکی دانشگاه تهران و برادرتون پزشکی دانشگاه اصفهان قبول می‌شه.

در این شرایط شما که در دانشگاه بهتری قبول شدید می‌تونید این درخواست رو بدید که برادر دوقلوی شما به عنوان مهمان در دانشگاه شما ادامه تحصیل بده.

این نوع سهمیه‌ها در کنکور زیاد هستند فقط برای استفاده ازشون نیاز هست که از وجودشون مطلع باشید. به همین دلیل هم هست که در زمان انتخاب رشته‌تون باید از آگاه‌ترین و کاربلدترین مشاورها استفاده کنید تا شما رو در جریان این مسائل قرار بدن.