رشته پرستاری طرح داره؟ مدت زمان طرح پرستاری چقدره؟

آیا رشته پرستاری طرح دارد؟
آیا رشته پرستاری طرح دارد؟

رشته پرستاری طرح داره؟ دانشجوهای پرستاری دانشگاه های آزاد و شهریه پرداز هم باید طرح رو سپری کنن؟ مدت زمان طرح رشته پرستاری دقیقاً چقدره؟ در این زمان حقوقی هم داده می‌شه؟ آیا می‌شه به عنوان پرستار در طرح شرکت نکرد؟ میشه طرح پرستاری و سربازی رو یکی کرد؟

 اگر می‌خواید به صورت کامل همه چیز رو  درباره طرح پرستاری و ریزه‌کاری های اون بدونید  با ما همراه باشید.

آیا رشته پرستاری طرح داره؟ 

بله! اگر شما به رشته‌ی پرستاری یا هر رشته‌ی دیگه‌ای علاقمند باشید باید حتماً شرایطی از جمله داشتن یا نداشتن طرح رو در باره اون رشته‌ی تحصیلی بدونید.

 پرستاری از اون دست رشته‌هایی هست که در نهایت شما حتماً باید برای فارغ التحصیل شدن و گرفتن مدرکتون طرح اجباری اون رو سپری کنید.

 اگر پرستاری رو در دانشگاه آزاد بخونم باید در طرح شرکت کنم؟

 شرکت در طرح رشته‌ی پرستاری فقط مختص دانشجوهایی هست که در دانشگاه دولتی بخونید باید دو سال طرح اجباری رو سپری کنید.

اما با تحصیل در رشته‎‌ی پرستاری در دانشگاه آزاد یا دانشگاه‌های شهری پرداز، دیگه نیازی به سپری کردن طرح نیست.

کی و چطور باید برای شرکت در طرح پرستاری اقدام کنم؟

زمانی که تحصیل شما در رشته‌ی پرستاری به اتمام برسه و تمام واحدهاتون رو پاس کنید زمان بت نام کردن و شرکت در طرح ۲ ساله اجباری شما فرا می‌رسه.

 برای این کار باید در سامانه‌ای به اسم سامانه رشد ثبت نام و برای شرکت در طرح درخواست بدید.

در حین طرح پرستاری حقوق می‌گیرم؟

 بله شما از زمانی که در طرح شرکت کنید، حقوق دریافت خواهید کرد. با نرخ حقوق‌ها در سال 1403، دریافتی شما به عنوان کسی که در حال سپری کردن طرح پرستاری خودشه ماهانه 10 میلیون تومان هست.

شما می‌تونید طرح پرستاری خودتون رو تا ۵ سال تمدید کنید.  یعنی اگر ۲ سال اصلی طرح شما به پایان رسید می‌تونید به مدت ۵ سال در طرح شرکت کنید و همچنین حقوق هم داشته باشید!

اما معمولاً اکثر دانشجوهای پرستاری این کارو انجام نمیدن. چون می‌تونن بعد از اتمام دو سال طرح خودشون به راحتی وارد بازار کار بشن و درآمد بهتری داشته باشن.

در چه مناطقی می‌تونم طرح خودم رو بگذرونم؟

 برای اینکه بتونید  منطقه و محل طرح خودتون رو انتخاب کنید ول از همه این موضوع اهمیت داره که خودتون در چه منطقه‌ای هستید.

  1.  اگر در منطقه ۱ باشید: می‌تونید برای گذروندن طرح خودتون در مناطق ۱، ۲ و ۳ درخواست بدید.
  2.  دانشجوهای پرستاری منطقه 2: می‌تونن در منطقه ۲ و یک درخواست بدن اما معمولاً رخواستشون مبنی بر گذروندن طرح در منطقه ۱ پذیرش نمی‌شه.
  3.  افرادی که در منطقه ۳ هستند هم فقط می‌تونن طرح خودشون رو در همین منطقه سپری کنن.

آیا میشه طرح پرستاری و سربازی رو یکی کرد؟

بله. طرحی به اسم طرح پیام آوران بهداشت وجود داره که رستارهای پسر می‌تونن با شرکت در اون، هم طرح دو ساله پرستاری خودشون رو سپری کنند و هم سربازی خودشون رو به صورت همزمان پیش ببرن.

 نکته مثبت ین موضوع این هست که آقا پسرها در این حالت ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرن. در حالی که اگر در حالت عادی می‌خواستند سربازی رو سپری کنند ر سال ۱۴۰۳ چیزی در حدود ۵ میلیون تومان در ماه دریافت می‌کردن.