ادامه تحصیل در پزشکی از پرستاری ممکنه؟ + شرایط و قوانین

ادامه تحصیل در پزشکی از پرستاری ممکنه؟
ادامه تحصیل در پزشکی از پرستاری ممکنه؟

ادامه تحصیل در پزشکی از پرستاری شدنیه؟ اینکه خیلی‌ها میگن وارد رشته‌ی پرستاری شو و بعد از اون در آزمون مخصوصی شرکت کن و پزشکی بخون ممکنه؟

برای اینکه جواب این سوال رو بگیرید با ما همراه باشید تا بهتون بگیم که آیا تغییر رشته‌ی از پرستاری به پزشکی در کشور ما ممکن هست یا نه.

آیا ادامه تحصیل در پزشکی از پرستاری ممکنه؟

بله ادامه تحصیل در رشته پزشکی از پرستاری کاملاً ممکنه. یعنی شما می‌تونید ابتدا وارد رشته‌ی پرستاری بشید. بعد از گذشت یک مدت زمان در یک آزمون مشخص که تحت عنوان آزمون ورود از علوم پایه به دکتری تخصصی پزشکی  هست شرکت کنید.

اگر تونستید در اون قبول بشید در ادامه راه پزشکی بخونید. البته درباره این موضوع نکات مهمی وجود داره که باید بدونید.

 چطور دانشجوهای پرستاری می‌تونن پزشکی بخونن؟

 موضوع خیلی مهمی که وجود داره این هست که شما اگر در رشته‌ی پزشکی قبول بشید در ابتدا قرار هست که مباحث تئوری رو بخونید. وقتی این مباحث به اتمام رسیدن باید در یک آزمون مشخص شرکت کنید. در صورت قبولی در اون در بخش‌های تخصصی‌تر و عملی‌تر پزشکی بشید.

 اما داوطلب‌هایی  از بچه‌های پزشکی هستن  که به هر دلیلی  نمی‌تونن در این آزمون قبول بشن.  به همین دلیل هم از ادامه تحصیل در رشته‌ی پزشکی منع می‌شن. 

در این شرایط وزارت بهداشت اون ظرفیت خالی رو به دانشجوهای رشته‌ی پرستاری اختصاص می‌ده. یعنی این افراد در این آزمون شرکت می‌کنن و در صورت کسب نمره قبولی می‌تونن در ادامه راه وارد رشته‌ی پزشکی بشن.

سختی‌های آزمون ورود از پرستاری به پزشکی چیاست؟ 

  1. اولین موضوع قابل توجهی که درباره آزمون ورود از مقطع پرستاری به پزشکی وجود داره این هست که پذیرش در اون بسیار محدوده. حتی در برخی سال‌ها کمتر از ۱۰ نفر  وجود داشتند که تونستن  در این آزمون قبول و از رشته‌ی پرستاری وارد پزشکی بشن. 
  2. در برخی سال‌ها بنا به دلایل مختلفی  ین آزمون به صورت کلی برگزار نمی‌شه. 

با توجه به این موارد بهتون پیشنهاد می‌کنیم که روی همچین چیزی به کل حساب نکنید. چون ممکنه  در برخی سال‌ها شرایط شرکت در این آزمون رو نداشته باشید چون اصلاً برگزار نمی‌شه یا حتی اگر هم شرکت کنید با شانس خیلی پایینی برای قبولی مواجه باشید.

همین موضوع هم باعث تلف شدن و از دست رفتن زمانتون می‌شه.

پس بهره با فکر ورود به پزشکی پرستاری رو انتخاب نکنید چون ممکنه هرگز شرایط ورود به پزشکی رو نداشته باشید.

در عوض وقت و انرژیتون رو برای افزایش و تقویت توانایی و مهارت‌های علمی خودتون در زمینه پرستاری بالا ببرید. و سعی کنید که پرستار خوبی بشید، برای مهاجرت کاری یا تحصیلی برنامه بچینید و در از شغلتون لذت ببرید.

و اگر به هر دلیلی جمله ورود به رشته‌های دیگه می‌خواید وارد پرستاری بشید بهتره این کار رو انجام ندید و از همون ابتدا برای رسیدن به خواسته خودتون تلاش کنید.

پشت کنکور بمونم یا نه؟

با توجه به اینکه گفتیم احتمال قبولی شما در آزمون ورود از پرستاری به پزشکی خیلی کمه ممکنه این موضوع به ذهنتون رسیده باشه که پشت کنکور بمونید تا زمانی که بتونید در پزشکی قبول بشید.

برای این موضوع پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه هرگونه تصمیمی بگیرید حتماً یه سر به محتوای پشت کنکور بمونم یا نه؟ بزنید تا با توجه به شرایط موندن پشت کنکور بتونید اهدافتون رو بچینید.