تغییر از شیمی دارو به داروسازی ممکنه؟ میشه از این طریق وارد داروسازی شد؟

تغییر از رشته شیمی دارو به داروسازی ممکنه؟
تغییر از رشته شیمی دارو به داروسازی ممکنه؟

تغییر از شیمی دارو به داروسازی ممکنه؟ آیا میشه با ورود به رشته شیمی و انتخاب گرایش شیمی دارو دکتری گرفت و بعدها داروخانه زد؟  همچین چیزی ممکنه؟

 اگر شما هم درباره ورود به زمینه داروسازی از طریق شیمی دارو شنیدید و می‌خواید بدونید که ممکن هست یا نه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی رو در اختیار شما قرار بدیم.

رشته‌ی شیمی دارو یکی از گرایش‌های رشته شیمی در دانشگاهه. آینده شغلی شیمی دارو به این شکله که شما در نهایت به عنوان تکنسین در زمینه شیمی دارو می‌تونید وارد کارخانه‌ها و شرکت‌های مرتبط با این زمینه بشید.

در واقع شیمی و تمام گرایش‌های شیمی از جمله شیمی دارو جزو علوم پایه هستن. به این شکلی که شما می‌تونید در مقاطع کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (4 سال) وارد گرایش‌های مختلف بشید شیمی بشید. 

 اما در داروسازی شما باید ابتدا حداقل ۵ تا ۶ سال رو در مقطع دکترای عمومی تحصیل کنید. 

خیر. شباهت رشته‌ی داروسازی با رشته‌ی شیمی دارو صرفاً کلمه “دارو” هست!  یعنی تفاوت  این دو با هم خیلی زیاد. زمانی که شما لیسانس خودتون رو در زمینه شیمی بگیرید و در مقطع ارشد یا دکتری وارد  حوزه شیمی دارو بشید در نهایت می‌تونید در شرکت‌ها و کارخانه‌های مرتبط با زمینه تحصیل خودتون فعالیت کنید.

اما هرگز حتی با داشتن دکتری داروشیمی نمی‌تونید دکتری تخصصی داروسازی یا حتی مجوز تاسیس داروخانه رو بگیرید.

البته حتماً به این مورد هم توجه کنید که ممکنه زمینه‌هایی مثل شیمی دارویی در مقاطعی از جمله  دکتری  کنه در برخی سال‌ها اصلاً در دانشگاه‌ها ارائه نشن. 

قطعا نه. بالاتر هم گفتیم که حتی با داشتن مدرک فوق لیسانس و دکتری شیمی دارویی هم نمی‌تونید مثل یک داروساز یعنی کسی که در رشته‌ی داروسازی تحصیل کرده، فعالیت کنید.

پس بدون شک این امکان با داشتن مدرک کارشناسی شیمی دارویی هم براتون میسر نمی‌شه و تغییر از شیمی دارو به داروسازی ممکن نیست.