دفعات شرکت در کنکور + چند تا کنکور میتونم ثبت نام کنم؟

چند تا کنکور میتونیم ثبت نام کنیم؟

دفعات شرکت در کنکور چقدره؟ آیا می‌تونم در هر کنکوری که می‌خوام در یک سال شرکت کنم؟ شرکت در کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر به صورت همزمان مشکلی نداره؟

در ادامه شرایط شرکت در دو یا چند کنکور رو براتون توضیح می‌دیم.

به صورت کلی در زمان ثبت نام و شرکت در کنکور 2 دسته رشته وجود دارن.

برای شرکت در کنکور رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی مهم نیست که دیپلم چه رشته‌ای رو داشته باشید، شرکت برای شما آزاده. اما فقط و فقط در یک سال می‌تونید در یکی از این 3 شاخه شرکت کنید نه بیشتر!

کنکور زبان و هنر کنکورهای به اصطلاح شناور هستن. یعنی در کنار یکی از کنکورهای اصلی شما می‌تونید در یک یا هردوی کنکورهای شناور شرکت کنید.

اگر شما مثلا در کنکور ریاضی، زبان و هنر شرکت کنید، در زمان اعلام نتایج، 3 کارنامه و رتبه مجزا دریافت میکنید. اما شما فقط در یکی از اون کنکورها حق انتخاب رشته دارید.

اگر در بیشتر از یک کنکور شرکت کنید و بخواید در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل بدید، شرایط کمی متفاوته.

یعنی مثلا شما می‌تونید در هر دو رشته‌ای که کنکورشون رو دادید انتخاب رشته کنید و در زمانی که نتایج انتخاب رشته‌ی شما اعلام شد، در نهایت یک مورد رو برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب می‌کنید.

اگر داوطلب تجربی هستید، بهترین کار شرکت در کنکور هنره. به این دلیل که کنکور هنر در روز قبل از کنکور تجربی برگزار می‌شه، شما می‌تونید در اون شرکت کنید و جو کنکور رو پیش از کنکور اصلی خودتون تجربه کنید.

مثلا ملیکا سلطانی ربیع رتبه 559 تجربی، 644 زبان و 655 هنر در یک سال شد! ملیکا در هر سه تا رتبه برتر شد، یعنی اگر بعدها قصد مهاجرت هم داشته باشه 3 رتبه‌ی زیر 1000 رو در رزومه‌ی خودش داره.

اگر شما در یک سازمان یا هرجای دیگه‌ای به صورت رسمی یا پیمانی مشغول به کار باشید، نمی‌تونید مجددا در کنکور شرکت کنید. تنها راه حلش اینه که وضعیت قرار داد خودتون رو به حالت قراردادی تغییر بدید یا از اون شغل انصراف بدید.

تعداد دفعات شرکت در کنکور برای هر فردی نامحدوده به شرطی که دارای تعهد خدمت، مشکلات نظام وظیفه نباشید. همچنین معافیت تحصیلی داوطلب های پسر هم نباید تموم شده باشه.

اما اگر پسرها دوره سربازی خودشون رو با موفقیت بگذرونن، شرکت در کنکور به صورت نامحدود، در صورتی که تعهد خدمت نداشته باشن، براشون مجازه.

دانشجوهای در حال تحصیل در دوره های روزانه و غیر روزانه کلیه مقاطع تحصیلی می‌تونن برای شرکت در کنکور مثل سایر افراد ، فرآیند ثبت نام کنکور خودشون و شرکت در اون رو انجام بدن.

یعنی محرومیت های سابق برای ثبت نام دانشجوهای روزانه رو برداشتند و افراد تنها وقتی که در کنکور جدید قبول بشن می‌تونن از رشته‌ی قبلی خودشون انصراف بدن.

بازم سوالی داری رفیق؟ 🙂

همین پایین سوالت رو بپرس تا تیم پشتیبانی ما در سریعترین زمان ممکن بهت پاسخ بدن! 🙂