هوش در موفقیت چه تاثیری داره؟ رتبه های برتر چقدر باهوش بودن؟

میزان تاثیر بر موفقیت در کنکور
With+Digital+Ads

شاید وقتی حرف از رتبه برتر شدن زده بشه، اولین سوالی که به ذهن ما می‌رسه این باشه که هوش در موفقیت و برای گرفتن نتایج خوب در کنکور مهمه؟ ممکنه خیلی ها بگن، اگه آدم باهوشی نباشم نمی‌تونم توی کنکور موفق بشم! این موضوع درسته یا نه؟ رتبه های برتر چقدر باهوش بودن؟

در ادامه به این سوال جواب می‌دیم و متوجه می‌شید که هوش تا چه حد در موفقیت افراد تاثیرگذاره.

اگر به اطراف خودتون نگاه کنید، می‌بینید که تقریبا تمام افرادی که شغل های خوب و درآمدهای بالایی دارن باهوش هم هستن.

طبق مطالعاتی که انجام شده، همه‌ی آدم های موفق ضریب هوشی 120 و بالاتر از اون رو دارن. اما هر فرد موفقی صرفا نابغه نیست! بلکه این اشخاص فقط کم هوش نیستن، همین!

افراد موفق کم هوش نیستند! یعنی نیازی نیست خیلی باهوش باشید تا موفق بشید؛ برای موفقیت کم هوش نبودن ( کودن نباشیم ) کافیه.

دقیقا مثل بسکتبالیست شدن. شما برای تبدیل شدن به یکی از اونها باید بلند قد باشید، اما نیازی نیست که حتما قد شما مثلا 2 متر و 20 سانت باشه! فقط از یه حدی بلندتر بودن کفایت می‌کنه.

سالها پیش دانشمندی به نام ترنر، یک آزمایش رو روی تعدادی بچه انجام داد و ضریب هوشی اونهارو اندازه گرفت. بعد از 18 سال که اون بچه ها بزرگ شدن، میزان موفق شدن رو در اونها بررسی کرد و به یک نتیجه‌ی خیلی مهم رسید. اون هم این بود که:

هوش ارتباط مستقیمی با موفقیت صد در صدی نداره!

کریستوفر لانگان شخصیه که ضریب هوشیش 30% بیشتر از انیشتین بود. اما در حال حاضر شما کدوم رو می‌شناسید؟ کدوم موفق تر بودن؟

پس می‌شه گفت که فقط بالا بودن ضریب هوشی ضامن موفقیت نیست. برای موفقیت باید فرهنگ درست، تفکرات صحیح و ویژگی های یک آدم تلاشگر رو هم در خودتون ایجاد کنید.